Inkräktare?

Dagens fail än så länge hände när jag skulle byta om alldeless nyss. Jag hade på mig mys kläder och skulle byta om helt till "vanliga kläder". Då ser jag att en stege är lutad mot mitt fönster (persiennerna är öppna). Jag stod där i bara trosor och bh och upp för stegen kommer någon klättrande, snö rasar ner så jag ser inte vem det är. När jag inser att jag står i endast trosor och bh så panikar jag och skriker av rädsla för jag tror att det är någon som försöker göra inbrott eller nått. Jag kubbar ut ur mitt rum och träffar på mamma som undrar varför jag skriker. Jag förklarar att det är någon som försöker bryta sig in i vårt hus och har klättrat upp för en stege som står precis utanför mitt fönster. Mamma bara skratta och sa. Det är ingen inbrottstjuv, det är din pappa. Så min käre far var den som klättrat upp på taket för att få bort all snö. Underbart. Mina nerver klarar inte av sånt. Jag kan typ inte ens se nån match på tv i nån sport. För jag blir alldeless för exalterad och nervös så jag sitter och hoppar/skakar i soffan. Svaga nerver, inte najs.
Idag har jag varit duktig och satt upp min ljusslinga som lägat på golvet i x antal månader ;-). Hoppas kunna smita in till stan snart så att Nicco och jag kan fika. Hon var ju här igår men det var inte planerat, ursprungsplanen var fika idag, så den här helgen har varit ollie&nicco-helg :-).
Mamma vill att jag ska ut och skotta, men blä det vill jag inte. Senaste gången jag gick med på det slutade det med att jag skottade bort en 3 m lång och 2 m hög snö vägg. Vi skottade en parkeringsficka till hyrbilen. Det gör jag inte om kan jag medela. Inte kl 8 på kvällen i typ 13 minus grader. Fy faaan.
Aja nu ska jag fortsätta lugna mina nerver och dricka lite te :-D.
ha det bäst! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0