Dagens Lärdom

Jag och min käre bror hade en väldigt intelligent konversation igår. Ämnet var gnuer och myskoxar. Vi kom nämnligen fram till när vi skulle beskriva en gnu och en myskoxe att gnun som lever i Afrika har ju väldigt lite päls. Så om den skulle bli förflyttad till typ Sibirien så skulle det växa en massa hår och gnun skulle bli en myskoxe. Skulle man ta en myskoxe och sätta den i Afrika skulle den tappa all päls eftersom det är så varmt och då skulle den bli en gnu. - Intelligens nivån på detta är hög...Ehrm.

Fortfarande lite förskyld men den bör nog försvinna under dagen. Idag planerar jag att baka samt att hitta någon som vill gå på bio med mig och se Alice i underlandet. Gud vad jag får nostalgiska minnen när jag tänker på den filmen som jag såg tecknad när jag var liten. Älskar den blåa larven som röker vattenpipa! :-)

ha det bäst! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0